vrijdag 21 april 2017

Bezoek Ronald part1.

Visite.

Helaas heeft mijn nieuwste blog even op zich moeten laten wachten. Ons bezoek vanuit het mooie Rotterdam had natuurlijk voorrang en wij hebben ons dan ook kostelijk vermaakt. Omdat Ronald een camera heeft die mooie foto's schiet laat ik de foto's nu maar zo veel mogelijk voor zich spreken. Ik heb het bezoek in 2 delen opgesplitst en het bezoek aan o.a. New Orleans komt dan ook in deel 2. Maak je geen zorgen. Wij hebben ons prima gedragen maar dat is voor deel 2.

Avondzwemmen.

Stoere mannen.
Natuurlijk ook even schieten.
Brazos Bend park.

Een dagje Alligators bezoeken in Brazos Bend Park is een must do. Hebben wij dan ook een dagje gedaan en was waanzinnig gaaf om vlak langs een Alligator te lopen, hopende dat hij al geluncht had.
Ronald had zijn camera mee en heeft 100000 foto's gemaakt waar ik er willekeurig een aantal van gekozen heb. Naast de Alligators hebben we heel veel vogels gezien waar ik natuurlijk niet van weet hoe ze heten. Feel free om mij te informeren hoe deze vogels heten, het soort dan hè. Mijn camera is inmiddels besteld en ik hoop ook snel mijn fotografie naar de next level te krijgen (als ik niet zoals meestal mijn camera vergeet).

Brazos Bend State Park, een aanrader.


was ik ook niet echt van plan!





Roofvogel maar ja, wat voor één.




Overduidelijk een schildpad.





Otter.


Volgens mij is dit een kardinaal







Vreemde vogel?



Bovenstaande natuurfoto's zijn door Ronald gemaakt. 

Dit hebben we bij de alligators maar even overgeslagen.


Galveston:


Heerlijk weer en wat ga je dan doen op een dag dat er geen voetbal is? Even kijken in Galveston naar de bootjes, heerlijk eten bij Olympia Grill en natuurlijk even de voetbal skills bijwerken op het strand.




                                                 
 



Achter in de pick up op het strand. Wel even vasthouden!

CVS (Drogist).

Shiner is toch wel onze
favoriet maar
een Budweiser is ook lekker.




Een CVS is te vergelijken met een DA, Kruitvat of bijvoorbeeld een Etos in Nederland maar dan met een kleine nuance. Bier, wijn en snoep liggen vrolijk naast de diclofenac en aspirine. De Red Bull naast de hoestdrank enzovoort. Lijkt bijna op een kleine supermarkt. De medicatie die je zonder doktersrecept kan kopen is dan ook zeer uitgebreid. Misschien maar eens een blog aan wijden. Ronald verbaasde zich er over en wij waren er al aan gewend. Gek hoe snel je sommige dingen normaal gaat vinden. Ik heb nog nooit een fles wijn of bier gehaald bij de DA. Eigenlijk is dat ook wel raar want het kan een vorm van medicatie zijn. Dat begrijpt men hier prima en aldus koop je deze medicatie dan ook gewoon bij de drogist. Wat ook wel fijn is dat bier in het koelvak staat, zowel bij de drogist als bij de supermarkt. Je bier is dan al heerlijk koud. Met deze belangrijke informatie sluit ik dit deel af.
Tot snel maar weer.

1 opmerking:

  1. Leuke foto's! Grappig hoe dat ook nog per staat kan verschillen. We kunnen hier net aan bier bij Walmart kopen, maar voor andere dranken moeten we toch echt naar een liquor store

    BeantwoordenVerwijderen