donderdag 30 maart 2017

Spring and Guns.

Spring is in the air.

Nattigheid.
Vooruitzichten ook prima.
Giovanni beet de spits af.
De lente is aangebroken en de temperaturen reizen al weer de pan uit. De luchtvochtigheid valt nu nog redelijk mee wat het weer aangenaam maakt. De winterse dagen waren op 1 hand te tellen en met winters bedoel ik dan lichte nachtvorst met overdag temperaturen ruim in de plus en dan meestal dubbele cijfers. Het zwembad is ook al weer in gebruik. Giovanni was de eerste die weer officieel aan het badderen is geweest. De keer dat ik een foto wou nemen van een humming bird (kolibrie), een stapje naar achter deed en een zachte landing maakte in het zwembad tel ik niet mee als officiële zwempartij maar was een onfortuinlijk ongelukje die gelukkig door mijn "reflexen" eveneens goed afliep voor mijn telefoon. De humming bird staat uiteindelijk niet op de foto maar heeft zich waarschijnlijk wel rot gelachen om mijn actie. De natuur is sowieso lekker op dreef. De bomen staan zo goed als allemaal weer in blad hoewel ik daar bij moet zeggen dat veel bomen nooit echt al hun bladeren verliezen. Het gras is weer mooi groen, de bloemetjes bloeien en de vogeltjes fluiten. Meer kan ik daar niet over vermelden aangezien ik zo goed als niets weet over soorten bomen, grassen of vogels.

Een weekje geleden was het ook zo'n heerlijke zonnige zondag en aangezien Ingrid net weer terug was van haar weekje Nederland en nog tamelijk vermoeid was zij we maar even met ons viertjes naar een park geweest. Wel een hele mooie! In het museumdistrict in Houston. Lekker even gelopen en wat gedronken. Een beetje kleur gepakt en de dag was weer geslaagd zeker toen we daarna nog even lekker een bandje hebben aangehoord en met een biertje in de hand en een hele vette hamburger voor onze neus kon deze dag niet meer kapot.


Een middagje Hermann park in het museum district.
Levende schildpadden soep.




















Schieten.

Je kan niet in Texas wonen en nooit met een pistool, geweer of shotgun hebben geschoten. Waar moet je allemaal aan voldoen en welke vergunningen moet je hebben alvorens te mogen schieten? ............Niets! Er van uit gaande dat je al wapens hebt ga je gewoon naar een zogenaamde shooting range en meld je jezelf aan met enkel je naam en geboorte datum. Meer niet. Om een rondje te karten moet je meer formulieren invullen. Tsja. Een biertje mag pas op je 21e maar schieten mag in Texas zodra je een geweer kan vast houden. Zit enorm diep verankert in de samenleving. Ik vermeld er dan maar wel even bij dat de regels op de baan zelf enorm streng zijn en dat is maar goed ook.

De schietbaan.


Een prof met zwaar geschut.
Heleboel munitie.


John Wayne.


van links naar rechts, shotgun, kaliber 22 en 30-06 en zoals je kan zien. Niet slecht gemikt.

Wapens koop je natuurlijk in de sportwinkel of een wapen winkel waar er ruim voldoende van zijn. Op onderstaande foto, genomen in een Academy sportwinkel kan je pistolen, geweren, revolvers, shotguns, alle soorten messen en alles wat daar mee te maken heeft aan schaffen. Het enige wat je moet tonen is je rijbewijs als identificatie en voor vanaf ongeveer $200,- koop je al een geweer en voor even zo veel een pistool. Op onderstaande foto zie je ook een rose geweer. Speciaal gemaakt voor meisjes, een blauwe voor de jongens ie er ook. Klein kaliber om de schietkunst onder de knie te krijgen. Natuurlijk vinden wij Nederlanders dit allemaal maar raar en ik vond het zelf ook best wel een gek idee maar het is nooit anders geweest en je kan er van vinden wat je wil maar het is wel gaaf om te doen. Mijn jacht op beren en herten zal nog wel even op zich laten wachten maar op een papiertje schieten geeft eigenlijk al enorm veel voldoening. Zeker voor herhaling vatbaar.




Tot snel maar weer.

1 opmerking: