woensdag 28 september 2016

Klein nieuws.

Ik zie dat het al weer 2 weken geleden was dat ik mijn laatste blog geschreven had. In de tussen liggende periode is er niet ontzettend veel gebeurd maar dit zeggende passeren er wel een paar gedachtes die ik wel nog wil delen.


Foto van Ingrid vanuit de trein naar
Rotterdam
Hollandser kan het niet.
Afgelopen week is Ingrid een weekje (voor werk) naar Nederland geweest. Het was volgens haar een warm welkom op kantoor in Rotterdam als ook bij vrienden en (oude) buren. Veel gezelligheid en een warm welkom. Tevens ook ons bijna verkochte huis bezocht die er mooi schoon (dank je wel Wil) uit zag. Bij het schrijven van dit blog is Ingrid gelukkig al weer lang en breed thuis na een drukke maar leuke week volgens eigen zeggen. Wij zijn in ieder geval weer blij dat ze hier is!

 De kinderen beginnen al behoorlijk te wennen aan school en Giovanni heeft ook al een vriend over gehad om een zondag lekker te gamen en een beetje te zwemmen. Timothé doet ook zijn best om te acclimatiseren hoewel hij het nog wel lastig vindt om zijn oude leventje in Gouda achter zich te laten. Timothé kan gelukkig wel zijn ei kwijt door veel te trainen. Op maandag, woensdag en donderdagavond is er training en binnenkort zullen de wedstrijden volgen. Timothé voetbalt bij Eclipse soccer club en heeft het enorm naar zijn zin. Hij heeft er veel zin in om ook wedstrijden te gaan spelen. De wedstrijden zullen zeer binnenkort van start gaan en ik kom daar dan zeker nog weer op terug.

Iedere dag mega druk.
Woensdag (28 september) mocht ik afrijden voor mijn Texas drivers license. Ik had hier al eerder een deel van een blog aan gewijd maar the story continues. 2 weken geleden heb ik mijn theorie gedaan en ik dacht dit na een paar testen die je online kan doen wel even te halen. Helaas! Gezakt. Gelukkig mag je dan de volgende dag weer zonder de gehele papierwinkel te moeten doorlopen en zo gezegd zo gedaan. Wederom 30 meerkeuze vragen en nu gelukkig wel geslaagd. Je maakt dan direct een afspraak voor een drivers practice test die ik de 28e dus mag doen. Op zich wel raar aangezien Ingrid al 2 weken voor mij haar theorie gehaald heeft en pas 13 oktober af mag gaan rijden. Zal de willekeur zijn. Terugkomend op mijn afrijden. Best wel spannend, de laatste keer dat ik had afgereden is inmiddels 24 jaar geleden. Je komt aanrijden bij de DMV in Rosenberg wat ongeveer een 20 minuten rijden is vanaf ons huis en je sluit aan in een rij auto's tot je aan de beurt bent. Een medewerker komt even je papierwinkel checken , de verlichting en de claxon. Is dat ook allemaal in orde dan stapt de examinator bij je in en dan begint dit slopende examen! Of toch niet? Ik was net van de parkeerplaats af gedelegeerd, even inparkeren, weer weg, straatje rechts, weer rechts, links en rechts en krap 5 minuten later stonden we weer geparkeerd en kreeg ik te horen dat ik geslaagd was. Naar binnen om mijn tijdelijke rijbewijs in ontvangst te nemen en op naar huis. In totaal nog geen 20 minuten bezig geweest. Mij horen ze niet klagen, nu nog 3 weekjes wachten op het officiële echte rijbewijs maar blij dat dit deel overwonnen is.

Dinsdag de 27e had Ingrid een dagje vrij genomen om samen met de vrouw van een collega en mij naar een gigantische antiek markt/ vintage markt te gaan. Ongeveer 140 mijl van Houston in een gigantische stad dorp waar in een straal van zo'n 30 mijl overal mega antiekmarkten stonden van zeer luxe tot en met vlooienmarkten en alles wat er mee te maken had. Als je wil kan je hier makkelijk een hele week rond lopen en dan had je nog niet alles gezien (maar dat willen wij niet). Een hele mooie ervaring en indrukwekkend groot. Dit evenement vindt plaats 2 keer per jaar in het voor en het najaar. Onderstaande foto's heb ik van Google aangezien ik natuurlijk weer vergeten was om foto's te maken maar de afbeeldingen geven het prima weer.
Tot de volgende blog!

Links en rechts van de weg diverse antiek/vintage en vlooienmarkten. Een paar mijl verderop vind je de volgende weer. Het zijn er zo veel. Wij hebben er maar een paar bezocht in 1 dag.
Een aantal is permanent en zijn het gehele jaar te bezoeken.


meerdere evenementen-tenten om alles te kunnen herbergen.
Bij deze zijn wij o.a. geweest.




2 opmerkingen:

  1. Belachelijk eigenlijk heh dat examen? Ik moest daar toen ook O om lachen. Hopelijk is het boj de jeugd wel wat strenger/moelijker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen